Olympic air/lines (Kdo je tajemný manažer těchto strašných aerolinek?)

V létě jsem se rozhodla, že letos pojedeme na Vánoce do Čech. Děti uvidí poprvé sníh, možná si i zalyžují, půjdeme se podívat na vánoční trhy a na zářící strom na Staromáku a Adonis zase po deseti letech okusí českou kuchyni.

Už na konci srpna jsem si zakoupila letenky do Soluně s Olympic airlines a ze Soluně pak za skvělou cenu do Prahy s českou společností.

Všechno jsem si posichrovala tak, aby nám neuletělo do Prahy letadlo, kdyby tady na Korfu byla mlha, vítr nebo bouře, jak se to tak v zimě stává. Na Soluň jsem si tedy nechala čas den a půl, abychom zároveň navštívili Adonisovy přátele.

Před několika dny mi zazvonil telefon:“Paní Pavla? Dobrý den, já jsem z Olympic air a chtěla jsem vám oznámit, že let do Soluně byl zrušen, takže vám vrátíme peníze…“

Zůstala jsem jako přimražená a vykoktala něco ve smyslu, že nechci vrátit peníze, ale chci, aby mě do Soluně dostali nějak jinak. Buď s jinou společností nebo klidně i přes Atény, protože za tu cenu, co jsem si letenky kupovala v srpnu, už je teď neseženu.

Paní tiše řekla, že se zeptá a zavolá mi a…už se nikdy neozvala. Zatím jsem se tedy začala já ozývat letecké společnosti. Volala jsem na všechna možná místa, kde buď nikdo nebral telefon nebo mi bylo jen suše řečeno, že na nic jiného než na vrácení peněz nemám nárok.

S každým telefonátem mi stoupala hladina adrenalinu v krvi. Napsala jsem desítky mailů, vyřizovala spoustu zbytečných telefonátů, až mě napadlo zavolat na obdobu ČOI. Tam mi řekli, že neví, jaká jsou moje práva, ale ať se obrátím na správu leteckých společností.

Tam jsem vyzváněla docela dlouho, až se na druhém konci ozvalo nepříjemné:“Halo?“

Vysvětlila jsem pánovi, o co mi jde a on mi řekl, že nemám na nic nárok a pověsil telefon. Hmm…

Snažila jsem se zavolat znovu na leteckou společnost a nějak se s nimi domluvit. Vždy, když mi jedna pracovnice řekla, že můj požadavek nelze splnit, požádala jsem, ať mi dá k telefonu svoji nadřízenou. A tak jsem postupovala dál a dál, až jsem k telefonu dostala jakousi paní Neofotistu, která mi řekla, že prostě mě přes Atény poslat nemůže a hotovo. Přála jsem si opět mluvit s její nadřízenou nebo někým, kdo o tom rozhodnout může, když ona zjevně není na dost vysokém postu. Na to mi odpogvěděla, že mi svoji nadřízenou či nadřízeného k telefonu nedá. A když jsem se zeptala, jak se ten člověk jmenuje, abych mu mohla zavolat sama, oznámila mi, že mi to neřekne!!

Ptala jsem se jí, zdali je jméno manažera Olympských aerolinek tajné? Zařvala, že generální ředitel se jmenuje pan Ioanopoulos, ale ten se se mnou prý bavit nebude…. a položila telefon.

Špatná zpráva je, že jsem si koupila letenku od státních Olympic airlines, které se v září privatizovaly a staly se z nich Olympic air, stát jim ale zrušil linku Korfu-Soluň a dal ji jiné letecké společnosti. Takže teď jsem bez letenek i bez peněz. Naději ale neztrácím. Dnes mi totiž přišel mail z Olympic air, že podali žádost o vrácení mých peněz a prý pevně věří, že když budu trpělivá a nechám tomu čas, své peníze prý snad nakonec dostanu…..

Bohužel tohle není první špatná zkušenost s jednáním OA a jak vidět, privatizací se jejich jednání vůbec nezměnilo.

Cítím určitou beznaděj, ale na druhou stranu si říkám, co je 500 eur proti tragédiím, které prožívají někteří lidé na světě??

A tak to házím za hlavu, doufám, že do jara peníze dostanu a pomalu se začínám těšit na vánoční Prahu…

Příspěvek byl publikován v rubrice Instituce, nemocnice, černá složka zdraví. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

20 reakcí na Olympic air/lines (Kdo je tajemný manažer těchto strašných aerolinek?)

  1. Manželka napsal:

    No tohle je strašné!!!… a asi i neprůstřelné, co? :/

  2. b.nikos napsal:

    Ahoj Pajo, ja k tvym spatnym zpravam bohuzel pridam jeste jednu, od vcerejska prestal fungovat click4sky takze mame po levnych letech, ale ten kdo ma letenky koupene tak plati beze zmen 😉 http://ekonomika.idnes.cz/projekt-click4sky-konci-csa-uz-nebudou-prodavat-letenky-za-jednotnou-cenu-1rx-/eko-doprava.asp?c=A091130_173536_eko-doprava_vem Pokud se do te Solune nakonec dostanete tak bych se docela rad s tebou (s vama) setkal nekde u kavicky anebo v ceske hospudce u ceskeho pivecka, samozrejmne vas zvu 😉 Teda jen pokud mi podepises knizku 😀

  3. dewberry napsal:

    ajajaj, koukám, že s aerolinkama je problém všude.obdivuju tvou trpělivost s tím vším voláním a vyřizováním.

  4. eja napsal:

    To je hruza!!!!! Doufsm, ze se nejak do ty Prahy sotanete!!!

  5. Petruš napsal:

    Tak to je teda síla, Pájo. Už máš vymyšleno, jak se dostanete s dětmi do Prahy? Když jsi psala o návštěvě pivovaru, vrátily se mi vzpomínky na moje milované letovisko Agios Stefanos. Mrzí mě, že jsme při setkání v Kerkyře nepopovídaly víc…kdybych na 100% věděla, že Tě v Kerkyře potkám, vzala bych si s sebou Tvojí knížku. V tu dobu ležela na nočním stolku v Agios Stefanosu. Tak snad někdy…

  6. sel napsal:

    Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 261/2004 ze dne 11. února 2004, kterým se stanoví společná pravidla náhrad a pomoci cestujícím v letecké dopravě v případě odepření nástupu na palubu, zrušení nebo významného zpoždění letů a kterým se zrušuje nařízení (EHS) č. 295/91Text s významem pro EHP.1. V případě zrušení letu:
    a) je dotčeným cestujícím nabídnuta provozujícím leteckým dopravcem pomoc v souladu s článkem 8;
    b) je dotčeným cestujícím nabídnuta provozujícím leteckým dopravcem pomoc v souladu s čl. 9 odst. 1 písm. a) a odst. 2 a v případě přesměrování, jestliže očekávatelný čas nového odletu je alespoň následující den po plánovaném odletu zrušeného letu, pomoc stanovená v čl. 9 odst. 1 písm. b) a c);
    c) mají dotčení cestující v souladu s článkem 7 právo na náhradu škody od provozujícího leteckého dopravce, jestliže
    i) nejsou o zrušení informováni alespoň dva týdny před plánovaným časem odletu, nebo
    ii) nejsou o zrušení informováni ve lhůtě od dvou týdnů do sedmi dnů před plánovaným časem odletu a není jim nabídnuto přesměrování, které by jim umožnilo odletět nejpozději dvě hodiny před plánovaným časem odletu a dosáhnout jejich cílového místa určení nejpozději čtyři hodiny po plánovaném čase příletu, nebo
    iii) nejsou informování o zrušení ve lhůtě kratší sedmi dnů před plánovaným časem odletu a není jim nabídnuto přesměrování jejich letu, které by jim umožnilo odletět nejpozději jednu hodinu před plánovaným časem odletu a dosáhnout cílového místa určení nejpozději dvě hodiny po plánovaném čase příletu.
    2. Jestliže jsou cestující informováni o zrušení, musí jim být poskytnuto vysvětlení ohledně možné náhradní dopravy.
    3. Provozující letecký dopravce není povinen platit náhradu v souladu s článkem 7, jestliže může prokázat, že zrušení je způsobeno mimořádnými okolnostmi, kterým by nebylo možné zabránit, i kdyby byla všechna přiměřená opatření přijata.lánek 7
    Právo na náhradu škody
    1. Odkazuje-li se na tento článek, obdrží cestující náhradu ve výši:
    a) 250 EUR u všech letů o délce nejvýše 1500 kilometrů;
    b) 400 EUR u všech letů ve Společenství delších než 1500 kilometrů a u všech ostatních letů o délce od 1500 kilometrů do 3500 kilometrů;
    c) 600 EUR u všech letů nespadajících pod písmeno a) nebo b).
    Při určování vzdálenosti se vychází z posledního místa určení, kam cestující v důsledku odepření nástupu na palubu nebo zpoždění přiletí později než v plánovaném čase.
    2. Jestliže je cestujícím v souladu s článkem 8 nabídnuto přesměrování na jejich cílové místo určení, může provozující letecký dopravce o 50 % snížit odškodné stanovené podle odstavce 1, pokud přesměrovaný let nepřekračuje plánovaný čas příletu původně rezervovaného letu:
    a) o dvě hodiny v případě všech letů o délce nejvýše 1500 kilometrů, nebo
    b) o tři hodiny v případě všech letů ve Společenství delších než 1500 kilometrů a všech ostatních letů o délce od 1500 kilometrů do 3500 kilometrů, nebo
    c) o čtyři hodiny v případě všech letů nespadajících pod písmeno a) nebo b).
    the operating air carrier may reduce the compensation provided for in paragraph 1 by 50 %.
    http://ec.europa.eu/europedirect/write_to_us/mailbox/index_cs.htm
    http://ec.europa.eu/transport/air_portal/passenger_rights/doc/2008_apr_leaflet/apr_leaflet_cs.pdf
    http://ec.europa.eu/transport/passengers/air/doc/complain_form/eu_complaint_form_cs.pdf

  7. buteo napsal:

    Já přidám malinkou špatnou zprávu. Na Prahu ať se rodina těší, ale sníh nejspíš nebude. Ona je krize i u nás a na nějaký vánoční sníh asi už nezbude. Jsme totiž děsně zadluženi. Přeji Ti, ať se ale co nejlépe zadaří.

  8. Mod. napsal:

    Taky si myslím, že se všechny letecké spollčnosti musí řídit stejnými pravidly, bez ohledu NATO, kdo je privatizoval:-)

  9. Portokali napsal:

    uff, tak to ještě že lítám jen ze Španělska a mám tu linku Girona – Bratislava…obdivuju tvoje nervy, žes přežila všechny ty telefonáty. Bohužel má Řecko (a některé další země) v jistých ohledech do civilizace ještě daleko. A nebo je tohle chování naopak znakem moderní civilizace…??A jinak díky za upozorněni, pokusím se nikdy s OA neletět.

  10. Maire napsal:

    No nazdar! Tak to je docela hrůza. Přeju pevné nervy.

  11. perivoili napsal:

    Soucítím s Tebou, slině mi to připomíná jednání s některými úřady u nás. Já také používám věty, na koho se tedy můžu obráti…. a ještě chápu, že to je problém, sle můžete mi poradit co dělat… a ještě: já vám v ě ř í m , že vy mi dokážete pomoc.V 90 % to pomáhá, ale v těch 10 – ( asi se tu moc nemají dávat sprostá slova že?). Ale Pavli chci se pochlubit, dnes přijde moje sestra na snídania budeme vybírat konečný termín naší dovolené – opět jako každoročně od r. 2000 na Korfu! Pavla

  12. Ostrovanka napsal:

    manzelka: strilet jsem jeste nezkousela, ale nemela jsem k tomu daleko:)
    bnikos: tys me desne vydesil!! tak nastesti je to ok, ale tech click4 sky je fakt skoda…na kavu bych zasla, pokud vyjde chvilka casu. napises mi na mail a domluvime se?
    dewverry: moje trpelivost byla zalozena na presvedceni, ze to vyhadam, pak jsem ale ztratila nervy a OA se dokonce podarilo me nakonec rozbrecet vzteky:(
    eja: pokud se nestane neco strasnyho, tak snad jo!!
    petrus: snad do solune autem, pokud ho do te doby stihnout opravit..jinak nase setkani bylo opravdu NEUVERITELNE. chtela jsem o tom napsat a pak jsem se k tomu nejak nedostala:)
    sel: moc a moc dekuju za odkaz!! bohuzel OA mi vysvetlil, ze tim, ze let byl zrusen statem, tak oni za to nemohou, proto se to na me nevztahuje:(( ale odaz ukladam, kdovi, kdy se jeste muze hodit..
    buteo: to je jasny, na snih nezbude, ale apson ty vanocni trhy snad jeste stihnem…
    mod: jo, jenze nemas kam se odvolat, protoze je to to kazdmu uplne fuk!!
    portokali: ano, pokud muzes, vyber jinou linku. fakt mi tohle OA udelali uz potreti. a vzdycky stejne hrozne jednani. nezajem.
    maire: dik, fakt je potrebuju:)
    perivoli: skvele! tak at vam to brzy utece!!

  13. sara napsal:

    ale Pájo Ty se prostě do Prahy dostaneš..a fakt, ten sníh prej nebude, ale zase se na horách zasněžuje, tak alespoň ten umělej:o)

  14. Dita napsal:

    Držím moc palce, ať alespoň peníze dostaneš zpátky. Ale ten pocit bezmoci, že se člověk nedomůže svého práva, ten je příšerný. Já se takhle teď snažím proboxovat do letecké společnosti Seagle air, naštěstí mi jen rozbili kufr, takže ztráta a problémy nejsou oproti tobě nijak velké, ale dělají mrtvého brouka, na nic nereagují, jako by se jich to netýkalo. Tak jsem zvědavá, jeslti z nich nakonec alespoň vytluču dopis, ať je přestanu se svým zánovním zničeným kufrem otravovat. Přeju ti, ať si Vánoční Prahu i přesto všechno, co ti to komlikuje, budeš moct užít:-)

  15. Ostrovanka napsal:

    sara: snad jo. a umelej neumelej, to je mi celkem jedno. hlavne, aby si deti zkusily zalyzovat.
    dita: ja mela, dito, dojem, ze ale seagle air zkrachoval?? mozna proto neodpovidaji??:(

  16. Dita napsal:

    Ja myslela, ze maji jen nejake problemy, ale mozna opravdu uz uplne zkrachovali:-(

  17. Anonym napsal:

    Nedivím se Ti,že ses rozbrečela vzteky, já při čtení Tvého článku mám taky pěkný vztek, a to jsem nezúčastněná osoba! A ten sníh tu fakt není a nebude, akorát snad na Černé Hoře (škoda, že Sára už není v Jánkách :-)) je umělý (a ještě na jednom místě v celé ČR).

  18. editea napsal:

    trhy budou!Pavli nesmutni, sníh nějak vytvoříme a trhy pro vás zorganizujeme taky! :-)) Tour de Morava zatím stále v plánu?:-))edita z valach

  19. Ostrovanka napsal:

    17?? snad do te doby napadne. musi:)
    editea: spoleham na tebe!!!

  20. Papaja napsal:

    Proč mě to nepřekvapuje? :))) Tak good luck!!!

Napsat komentář: Portokali Zrušit odpověď na komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *