Předvánoční nákupy a spousta podvodníků

DSC05215

Jakékoliv nákupy jsou pro mě noční můrou, a tak podobně jako mnoho dalších, nakupuji dárky na internetu. Protože tak činím většinou přes Amaznon nebo nějaký jiný renomovaný obchod, neměla jsem ještě nikdy potíže. Ovšem ne každý obchod je poctivý a na některé je třeba dávat si vyloženě pozor.

Moje maminka, ač důchodkyně, tak internetově velmi zdatná a za normálních okolností zcela při smyslech, si tak jednou brouzdala po různých stránkách, když na ni vyskočila reklama na „zázračné“ ortézy na vbočený palec u nohy. Protože tímto problémem trpí už dlouhá léta a bolesti se stupňují, klikla ze zoufalství na reklamu a přečetla si „zaručené“ recenze stovky spokojených zákazníků. Stránka vypadala takto: http://webmoneysaver.com/420/halluforte-wsp/

Jak vidíte, na stránce slibují zázraky a maminka i přesto, že téměř dvě takové identické ortézy má doma, získala dojem, že se jedná o něco výjimečného a že je to zřejmě zpráva seslaná z Nebes:). Když vyplnila asi půlku formuláře, stránka zmizela. Pak už ji nemohla najít, ale za chvilku volal nějaký pracovník oné firmy, který ji přesvědčil, že objednávku může dokončit telefonicky a také přemluvil, ať si koupí ortézy dvě (každá za 990 kč, po slevě dvě za 1580kč), protože jsou prý ze speciálního materiálu a musejí se po měsíci střídat. Vzhledem k tomu, že na stránkách uvádějí, že do měsíce se dá produkt vrátit, což jí povtrdil i pracovník firmy, maminka souhlasila s koupí.

Objednávka byla dokončena, žádný potvrzovací email ale nepřišel, ale někdo z firmy za pár dní opět volal, že za chvilku přijde balíček na dobírku. Maminka zajásala, nasadila si ortézy na noc (trošku se dvila, že si to představovala jinak, ne stejně jako ortézy, které se normálně pořizují za cca 70kč) a v noci se budila bolestí. Zavolala tedy svému ortopedovi, který jí řekl, že v jejím věku je taková ortéza zcela zbytečná záležitost, která jí kromě bolesti zřejmě sice neuškodí, ale také ani nepomůže.

Vtip byl v tom, že objednávku maminka učinila v češtině, ale balíček přišel od nějaké spediční firmy ze Slovenska, na kterou ale neexistovalo žádné dohledatelné spojení. Jen na krabičce produktu byla uvedena jakási cize vypadající emailová adresa, na kterou jsem anglicky napsala reklamaci. Brzy mi přišla odpověď z Polska, taktéž v angličtině, že je to v pořádku, že zboží se dá do 6 týdnů reklamovat a že máme vyplnit některé údaje a produkt poslat doporučeně do Polska na uvedenou adresu.

Riskli jsme to tedy, vše poslali zpět doporučeně, za což jsme zaplatili dalších 150 korun a čekali.

Opravdu, za pár dní přišla do banky částka 700 kč, ponížena z neznámého důvodu o 100kč. Napsala jsem tedy znovu do firmy, že poslali pouze půlku peněz, ale odkázali mě na jejich obchodní podmínky, podle kterých, ať si koupíte kolik chcete produktů, peníze zpět vám vrátí pouze za jeden!!!!! Cituji: „Refundace rekamovaného Produktu na základě záruky spokojenosti je možné uplatnit pouze při prvním nákupu Produktu, a to pouze ve vztahu k ceně za jeden kus Produktu na osobu/domácnost, bez ohledu na objednání si většího počtu Produktů Uživatelem. Náklady na balení a expedici, jak je uvedeno v paragrafu V, odstavec 14 výše, nepodléhají Náhradě“… To mi přišlo jako nebetyčná drzost, takže jsem firmě napsala, že na ni podávám stížnost na ČOI. Jako odpověď mi přišel smajlík se slovy: „Smiech.“

Za pár dní jsem dostala odpověď od obchodní ispekce, že bohužel nemohou nic dělat, protože se jedná o společnost na území Spojených států a prodávajícím je společnost registrovaná na Komorských ostrovech. V Polsku je pouze zákaznické centrum pro příjem reklamací, takže tady žádné úřady nepomohou….

Konzultovala jsem celou záležitost se Světlanou Glaserovou, autorkou knihy Kdopak by se šmejdů bál Kdopak by se šmejdů bál  (mimochodem, opravdu vřele doporučuji), ale i ta mi potvrdila, že v tomhle případě můžeme jen varovat ostatní a to je asi tak všechno.

A tak mi není ani tak líto těch peněz, které putovaly po celém světě až někam na Komorské ostrovy, ale starých lidí, kteří jsou nemocní, mají bolesti, jsou bezbranní a důvěřiví a někdo je takhle hnusně ošidí.

A tak vám všem přeji hezký Adventní čas a nenechte se napálit!

Příspěvek byl publikován v rubrice Nezařazené. Můžete si uložit jeho odkaz mezi své oblíbené záložky.

12 reakcí na Předvánoční nákupy a spousta podvodníků

  1. Čerf napsal:

    Nepatřím zrovna k hospodským rváčům, ale je pravda, že v takových případech, kdy si někdo podobným způsobem troufá na slabší – samozřejmě zbaběle pěkně na dálku ze svého bezpečného brlohu – mám vždycky veliké pokušení dát původcům (nebo aspoň zprostředkovatelům) zcela nekorektně pár přes hubu, nebo jim alespoň takový dárek objednat přes nějaký solidní e-shop :-). Třeba jen proto, aby je „smiech“ aspoň na chvíli přešel a oni objevili i nové – dosud netušené – výrazové prostředky své tváře.

  2. Mára napsal:

    Tak je to nakonec bohužel, tak jak jsem psal na FB – mají sídlo mimo EU a tím jsou na ně úřady ČR krátké. Nakonec je vlastně štěstí, že vrátili alespoň něco. Jináč hnus, když takto podvádějí důchodce, kteří už tak mají málo peněz. 🙁

  3. eva napsal:

    Tak nějak více než trefný článek k výročí Listopadu. Ti, co tenkrát cinkali za svobodu, dnes mají permanentní strach z podvodníků a podvodníci si dnes naopak užívají neskutečné svobody.

    • Ostrovanka napsal:

      evo, možná úplně nerozumím tomuto komenáři. jestli je to myšleno tak, že dnes je to horší, než bývalo, tak s tím osobně nesouhlasím. raději tisíce podvodníků a svobodu, než železnou oponu (tak jako tak plnou podvodníků)…
      ale možná jsem to jen špatně pochopila.

      • Míla napsal:

        Naprostý souhlas s Pájou………..

      • Daniela napsal:

        Tiež som nepochopila, čo má tento príbeh spoločné s novembrom a s cinkaním. To chcela dotyčná povedať, že pred novembrom tu neboli podvodníci? Ach, toľká naivita! Boli. Iba sme sa o tom nemali ako dozvedieť, lebo aj také informácie sa zamlčiavali.

        • Jitka napsal:

          A také moc nebylo s čím podvádět. Nejen, že nebylo zboží v obchodech, ale ani ty obchody ne…

  4. NULI napsal:

    Tak aspoň jedno plus – já si to teda nekoupím! Vyskakovalo to na mne tak dlouho na různých webech, až jsem si říkala, že to teda zkusím koupit. Díky Vaší info – nekoupím. Ale ta bezmoc, ta fakt člověka nutí řvát vzteky …

    • Ostrovanka napsal:

      nuli, to mám hroznou radost!! kdyby to zachránilo alespoň jednoho člověka, má celý ten čas, který jsem tím strávila cenu. a ty jsi právě ta jedna. tak super!! (jinak tyhle ortézy jsou prý opravdu k ničemu, ale kdybys je mermomocí chtěla, seženeš je zhruba za 80-100kč…)

  5. ostrovanka napsal:

    Tak nakonec to odvysílala TV Barrandov: http://www.barrandov.tv/video/50688-nase-zpravy-5-12-2015

Napsat komentář: Mára Zrušit odpověď na komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *